Концепція створення національного суспільного телебачення і радіомовлення
«Телекритика»
30.06.2010 16:22

Гуманітарна рада при президенті Януковичеві розглянула концепцію СМ та запропонувала її на громадське обговорення (+ ТЕКСТ)

 

На засіданні Громадської гуманітарної ради 29 червня було представлено Концепцію створення національного суспільного телебачення і радіомовлення. За словами заступника голови Адміністрації Президента Ганни Герман, «ми подаємо наше бачення створення в Україні громадського телебачення, і ви маєте можливість взяти участь у цьому процесі, маєте можливість подавати свої пропозиції».

 

Нагадаємо, що раніше рух «Стоп цензурі!» намагався долучитися до обговорення концепції суспільного мовлення на Гуманітарній раді, і навіть пропонував до розгляду законопроект, підготовлений громадськими організаціями. Проте прохання громадськості владою було проігноровано. Як пояснила пізніше Ганна Герман, представників Руху «Стоп цензурі!» не запросили до обговорення концепції суспільного мовлення, бо вони не є... членами гуманітарної ради. У складі ради медійну громадськість представляє лише директор «Інтерфаксу» Олександр Мартиненко. 

 

Пропонуємо до уваги наших читачів повний текст Концепції створення національного суспільного телебачення і радіомовлення, і закликаємо взяти участь у громадському обговоренні документу. 

  


                                                                                                                                                                                                                                               Проект

 

 

КОНЦЕПЦІЯ СТВОРЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО СУСПІЛЬНОГО

ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ

 

 

З метою розвитку правового, соціального, демократичного, громадянського суспільства в Україні створюється і здійснює свою діяльність Національне суспільне телебачення і радіомовлення (далі - НСТР).

 

1. Основна мета та сфера інформаційно-комунікаційної діяльності Національного суспільного телебачення і радіомовлення

  

Суспільне мовлення - це сукупність недержавних загальнонаціональних та регіональних телерадіоканалів, що є загальносуспільною власністю, не можуть бути приватизовані та орієнтуються у своїй програмній політиці на якнайширше задоволення інформаційних потреб громадян, незалежно від поглядів того чи іншого органу державної влади, політичної сили або групи впливу.

 

Національне суспільне телебачення і радіомовлення складає систему мовлення, призначену для громадськості, фінансовану та контрольовану громадськістю. Вона має незалежну програмну політику, її фінансово-господарська діяльність позбавлена впливу з боку будь-якої з гілок державної влади усіх рівнів, а також політичних, економічних, релігійних та інших груп. Зміст програм суспільного мовлення мають складати інформаційні, розважальні, освітні, спортивні та інші подібні програми.

 

1. Основною метою інформаційно-комунікаційної діяльності Національного суспільного телебачення і радіомовлення є створення  умов  для   підвищення   інтелектуального   капіталу українського суспільства, формування розвиненого громадянського суспільства, збереження та розвиток національної ідентичності шляхом забезпечення прав громадян України на отримання повної, об'єктивної, достовірної і оперативної інформації про факти, події і явища, які відбуваються в Україні та за її межами.

  

2. Інформаційно-комунікаційна діяльність Національного суспільного телебачення і радіомовлення провадиться на принципах повноти, об'єктивності, достовірності і оперативності інформації, гарантування вільного права кожного громадянина
України на доступ до неї, вільного висловлювання своїх поглядів і думок, дотримання її працівниками професійної етики, загальнолюдських і загальнонаціональних норм моралі, традицій і культури багатонаціонального українського суспільства.
  

3. Основна мета та принципи Національного суспільного телебачення і радіомовлення реалізуються через інформаційно-комунікаційну діяльність Національної суспільної телерадіокорпорації України (НСТУ), яка працює в інтересах всього українського суспільства.

 

4. Відповідно до основної мети і принципів інформаційно-комунікаційної діяльності Національної суспільної телерадіокорпорації України її основними завданнями є:

  

4.1. Оперативне інформування українських і зарубіжних телеглядачів та радіослухачів про суспільне (соціально-політичне, соціально-економічне та соціально-культурне) життя в Україні та світі та про надзвичайні ситуації;

  

4.2. Створення та розповсюдження інформаційно-публіцистичних, освітньо-наукових, культурно-просвітницьких, патріотично-виховних, розважально-розвиваючих, спортивно- оздоровчих та інших соціально-орієнтованих програм для всіх соціальних (статевих, вікових, етнічних, конфесійних, професійних, територіальних) груп українського суспільства, особливо - для дітей, юнацтва, молоді; сприяння організації безперервного дистанційного навчання громадян України;

  

2. Статус Національної суспільної телерадіокорпорації України

  

Національна суспільна телерадіокорпорація України є неурядовою неприбутковою організацією у формі юридичної особи, що створюється у формі установи, державна реєстрація якої здійснюється в порядку, передбаченому законодавством України, і діяльність якої не має на меті отримання прибутку.

 

3. Створення і функціонування Національної суспільної телерадіокорпорації України

 

3.1. Національна суспільна телерадіокорпорація України створюється шляхом виділення державного майна, що передане та знаходиться на балансі Національній телекомпанії України та Національній радіокомпанії України.

  

3.2. Засновником Національної суспільної телерадіокорпорації України є Фонд державного майна України.

 

3.3. Національна суспільна телерадіокорпорація України здійснює свою інформаційно-комунікаційну діяльність на загальнонаціональних каналах мовлення, які забезпечують повне покриття території України, а також дозволяють вести міжнародну інформаційно-комунікаційну діяльність.

  

4. Основні засади мовленнєвої політики та структура мовлення Національної суспільної телерадіокорпорації України

  

Відповідно до принципів інформаційно-комунікаційної діяльності Національного суспільного телебачення радіомовлення на каналах Національної суспільної телерадіокорпорації України забороняється:

 

  • пропаганда тоталітарних політичних і релігійних доктрин, міжнаціональної, міжконфесійної, міжкультурної, міжрегіональної та іншої ворожнечі;
  • демонстрація зразків асоціальної поведінки, сексуальної розбещеності, агресії, неохайності в одязі і побуті, використання ненормативної лексики тощо;
  • реклама алкогольних (у т.ч. пива і слабоалкогольних) та тютюнових виробів, наркотиків, лікарських та інших препаратів.

 

5. Майно і фінансування Національної суспільної телерадіокорпорації України

  

5.1. Майном Національної суспільної телерадіокорпорації України є майно передане їй Фондом Держмайна України, а також майно набуте Національною суспільною телерадіокорпорацїєю України в ході здійснення інтелектуально-творчої, інформаційно-комунікаційної та фінансово-господарської діяльності.

  

5.2. Фінансування Національної суспільної телерадіокорпорації України здійснюється:
  
  • за рахунок Державного бюджету України;
  • із надходжень від власної рекламної діяльності, або компенсаційних платежів комерційних телерадіоорганізацій, у випадку досягнення домовленості про відмову НСТУ від розміщення реклами;
  • від виробництва та розповсюдження кіно, відео та аудіо продукції, кіноконцертної, видавничої діяльності, надання ліцензій на використання об'єктів права інтелектуальної власності, спонсорства та ін.

  

6. Управління Національною суспільною телерадіокорпорацією України

  

6.1. Органи державної влади та місцевого самоврядування, політичні партії та блоки, юридичні особи публічного або приватного права не беруть участі в управлінні Національною 
суспільною телерадіокорпорацією України.

  

6.2. Нагляд за діяльністю Національної суспільної 
телерадіокорпорації України здійснює Наглядова рада НСТУ, яка 
формується по одному представнику від: Президента України, кожної фракції Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та загальнонаціональних громадських організацій: освітніх, наукових, релігійних, спортивних, мас-медійних, правозахисних, творчих, підприємницьких, молодіжних, жіночих, осіб з особливими потребами та ін.

У випадку незнаходження консенсусу серед окремих неурядових об'єднань щодо єдиної кандидатури до складу Наглядової Ради протягом конкретно визначеного терміну, з метою забезпечення дієздатності Наглядової Ради, право остаточного вибору кандидата делегується профільному комітетові Верховної Ради України.

  

6.3. Наглядова рада Національної суспільної 
телерадіокорпорації України обирає на конкурсних засадах 
голову, заступника голови правління - керівника апарату НСТУ, членів Правління - керівників мультимедіа компаній НСТУ:

 

  • генерального директора Національної суспільної телекомпанії (НСТК);
  • генерального директора Української міжнародної телекомпанії (УМТК);
  • генерального директора Національної суспільної радіокомпанії (НСРК);
  • генерального директора Української міжнародної радіокомпанії (УМРК);
  • ректора Народного медіа університету (НМУ).

 

6.4. Затверджує за поданням правління Національної суспільної телерадіокорпорації України Редакційні настанови НСТУ і погоджує їх з конференцією трудового колективу НСТУ.

 

6.5. Затверджує річний бюджет Національної суспільної телерадіокорпорації України та мультимедіа компаній НСТУ.

 

Ілюстрація - www.zn.ua

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі наших відвідувачів:
micka // 02.07.2010 00:03
крім державної і приватної форми власності є колективна недержавна неприватна некомерційна громадська форма власності - громадські об'єднання, асоціації, фонди. вони існують на спонсорські внески, так звані donations. такі об'єднання не сплачують податку на прибуток (corporate income tax). вчитися треба трохи головою, а не купляти дипломи вошивих вузів. а то мені навіть соромно тут бісером метати.
:: // 01.07.2010 00:51
да ти бредятіну несеш. ввс обдивився? хоч сам віриш у змальовану тобою ілюзію. більшість каналів суспілного мовлення засновані на власності держави - починаючи з ввс. чи ти думаеш що це приватна власність? чи може ти думаеш що крім державної і приватної існує якась третя форма суспільної власності??? більшість суспілних мовників мають обмежену кількість реклами. багато мовників мають пряме фінансування з бюджету (канада, іспанія, нова зеландія). ніхто не вводить прямого податку якщо канал суспільного мовлення дивиться 1% людей. останніми роками більше країн відмовляється від прямого податку (абонплати) як наприклад Голандія. Не тямиш в питанні - но не видавай свої жалюгідні судження за істину
micka // 30.06.2010 21:27
а без цитат слабо? освіта не пазваляєт?
:: // 30.06.2010 19:37
тля... а хто тут такий грамотний????? а можна з цитатами на документи ради європи чи іншої шанованої організації?
micka // 30.06.2010 19:08
5.2. фінансування "із надходжень від власної рекламної діяльності, або компенсаційних платежів комерційних телерадіоорганізацій, у випадку досягнення домовленості про відмову НСТУ від розміщення реклами;" Суспільний мовник апріорі НЕ РОЗМІЩУЄ комерційної реклами, натомість використовує спонсорство при створенні аудіо-відео продукції. Суспільний мовник НЕ РОЗМІЩУЄ реклами БЕЗВІДНОСНО до того, скинуться йому комерційні канали в якості компенсації чи не скинуться. Вимагати у комерційних каналів оплати за те, що і так не повинно мати місця - це просто черговий наглий податок для комерційних телеканалів з одного боку, і розмиття дефініції "суспільний мовник" комерційними грошима, через що цей мовник перетвориться із суспільного на державно-комерційного. Суспільний мовник НЕ МОЖЕ бути залежним ні від державних грошей, ні від комерційних грошей. Це зрозуміло як Божий день.
    +Додати
    * тільки для зареєстрованих користувачів
     введіть код:


    Всі коментарі
    Посилання за темою:
    НОВЕ НА «ТЕЛЕКРИТИЦІ»
    17:10 28.07.2016
    Алексей Бондаренко для «Телекритики»