Заокеанські телеманеври
Галина Петренко
14.05.2015 09:05
У США тривають upfronts — презентації ефірними каналами нових сезонів із метою укладання рекламних угод. Це хороша можливість проаналізувати американську серіальну індустрію — справжній конвеєр із виробництва телефільмів та їхнього продажу за кордон

У ці дні в США тривають upfronts - презентації ефірними каналами нових сезонів із метою укладання рекламних угод. Для аналітиків медіаринку upfronts - хороша можливість подивитися на американський ринок «у спресованому вигляді» та порівняти його з реаліями вітчизняного телебізнесу. Зокрема, в тому, що стосується ротації серіалів: запуску нових та виведення з ринку тих, які втратили популярність.

 

Так, канал NBC вже анонсував на сезон 2015-2016 року містичний трилер Blindspot, медичні драми Chicago Med та Heartbreaker, ситкоми Crowded, People are Talking і Superstore, драми Game of Silence та The Player і комедію про життя зірки теленовел Hot & Bothered. Натомість канал оголосив про припинення показу романтичної комедії A to Z, ситкомів About a Boy, Marry Me та One Big Happy, драми Parenthood, мокьюментарі Parks and Recreation, трилеру State of Affairs і комедії Bad Judge.

 

Інший великий ефірний канал - ABC - запускає драми The Catch і Untitled Pate and Fishburne Drama, комедії Dr. Ken, The Muppets, The Real O'Neals і Uncle Buck, біблійну сагу Of Kings and Prophets, драму в жанрі procedural Quantico, трилер The Family. А відмовляється канал від напівбіографічної комедії Cristela, драми Forever, ромкомів Manhattan Love Story і Selfie, містичної драми Resurrection, психологічного трилеру Revenge.

 

Так само своє бачення найближчого майбутнього вже оприлюднили Fox, CBS і The CW.

 

До речі, ось як виглядають у цифрах успіхи та поразки на американському серіальному ринку на прикладі каналу АВС:

 

Рейтинги серіалів на каналі АВС в сезоні 2014-2015 рр.

Аудиторія: 18-49

Порівняно з минулим роком

Глядачі, млн чол.

Порівняно з минулим роком

1

Modern Family (продовжено)

3,25

-8,18%

9,56

-3,50%

2

How to... Murder (продовжено)

2,96

 

9,76

 

3

Scandal (продовжено)

2,90

-4,51%

9,24

1,44%

4

Grey's Anatomy (продовжено)

2,38

-11,37%

8,22

-3,64%

5

Black-ish (продовжено)

2,33

 

7,18

 

6

The Goldbergs (продовжено)

2,19

30,12%

7,06

39,47%

7

Once Upon a Time (продовжено)

2,17

-1,40%

6,55

-7,50%

8

The Middle (продовжено)

2,01

-2,66%

7,64

-2,25%

9

Fresh Off the Boat (продовжено)

1,73

 

5,75

 

10

Marvel's... SHIELD (продовжено)

1,62

-32,69%

4,53

-33,97%

11

Castle (продовжено)

1,57

-18,83%

8,48

-15,11%

12

Marvel's Agnt Carter (продовжено)

1,51

 

5,02

 

13

Secrets and Lies (продовжено)

1,50

 

5,66

 

14

Nashville (продовжено)

1,34

-8,52%

5,18

-2,94%

15

Galavant (продовжено)

1,32

 

4,83

 

16

Last Man Standing (продовжено)

1,27

-4,31%

6,85

9,27%

17

Resurrection (скасовано)

1,26

-50,18%

4,67

-49,89%

18

American Crime (продовжено)

1,18

 

5,05

 

19

Forever (скасовано)

1,12

 

4,93

 

20

Revenge (скасовано)

1,11

-28,25%

4,51

-23,50%

21

Selfie (скасовано)

1,07

 

3,78

 

22

Cristela (скасовано)

1,00

 

5,23

 

23

M. Love Story (скасовано)

1,00

 

3,36

 

Джерело: Nielsen.

 

Ще одне важливе питання, пов'язане з запуском нових серіалів - це їхній продаж за кордон, що в США без перебільшення поставлено на потік. Згідно з підрахунками компанії IHS, з 346 серіалів (без урахування дитячого контенту), які випустили американські телевізійники протягом 2014-го та перших двох місяців 2015 року, 189 фільмів було продано та підтверджено їхню дату виходу в ефір на чотирьох ключових іноземних ринках: у Франції, Німеччині, Великій Британії та Австралії. Решту 157 серіалів або не було продано, або продано, але поки не оголошено остаточної дати виходу в ефір.

 

 

 

Кількість серіалів, вироблених різними телеканалами протягом 2014-го - перших двох місяців 2015 року. Джерело: IHS

 

Але навіть при таких темпах та обсягах продажу за кордон американці постійно працюють над удосконаленням ситуації - зокрема, над зменшенням «вікна» між виходом серіалів на американському й закордонних ринках. Існування такого «вікна» є природнім, оскільки потрібен час на дублювання фільмів, планування маркетингових кампаній, упорядкування питань із правами. Однак воно дедалі частіше стає неприпустимою розкішшю: глобалізація, піратство та стратегія Netflix і подібних йому сервісів, які намагаються випускати серіали одночасно в усіх країнах своєї присутності, прискорюють рух теледистрибуції.

 

Звісно, найшвидше нові американські серіали показують ті країни, які мають спільну з США мову. Згідно з даними IHS, минулого року Австралія мала найкоротше середнє «вікно» - 59 днів, а одразу за нею йшла Велика Британія з показником 60 днів. Для Франції середнє «вікно» становило 94 дні, для Німеччини - 125 днів. Обидві країни віддавали перевагу дублюванню над субтитруванням, хоча загалом мовлення оригінальною мовою з субтитрами в них не є чимось незвичним (наприклад, на платних преміальних каналах Canal Plus та OCS у Франції).

 

Велика Британія - країна, яка минулого року купила й показала найбільшу кількість американських серіалів (138). Австралія та Німеччина розділили друге місце з показником 111 серіалів кожна, Франція купила й показала 91 серіал.

 

Ще декілька цікавих спостережень:

  • в англомовних країнах драматичні серіали показували швидше, ніж комедійні. В середньому у Великій Британії американські драми виходили на екрани через 38 днів, в Австралії - через 39, тоді як комедіям потрібно було 74 та 56 днів відповідно. Цікаво, що цей тренд не спостерігався в неангломовних країнах: драми та комедії тут виходили на ринок приблизно з однаковою швидкістю;
  • 26% програм, які йшли у США перший сезон, з'являлися на іноземних ринках протягом тижня з початку їх показу в США. Хоча загалом продаж іноземним мовникам контенту, який ще не довів своєї успішності на домашньому ринку, є досі складним завданням;
  • Netflix, Amazon та Hulu минулого року загалом випустили 20 драматичних та комедійних серіалів. І хоча їхнє виробництво являє собою лише незначну частку телеіндустрії США, проте вони драматично змінюють ринок: британський Netflix випустив усі свої вісім серіалів одночасно з США, Amazon те саме зробив у Британії та Німеччині. На тих ринках, де ці сервіси поки не присутні, вони продавали свої серіали місцевим мовникам. Але чим ширшою ставатиме їхня географія розповсюдження та чим більше серіалів вони зніматимуть, тим сильніше впливатимуть на швидкість виходу серіалів на іноземні ринки;
  • в усіх чотирьох країнах (Великій Британії, Австралії, Німеччині та Франції) найбільше нових американських серіалів показували платні канали (відповідно 61%, 53%, 58% та 76%).

Звісно, можна багато бідкатися, наскільки далеко Україні до такої чіткості функціонування серіальної індустрії: в нас немає upfronts, ми по-іншому підходимо до продажу реклами, маємо дуже мінливе законодавство, не володіємо можливостями для широкої телеекспансії за кордон і взагалі стоїмо лише на початку довгого шляху розвитку масового національного виробництва серіалів, на якому можемо спіткнутися ще не раз і не два. Та замість бідкатися, краще витрачаймо цей час на плідну працю, на яку надихає приклад США.

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі наших відвідувачів:

    +Додати
    * тільки для зареєстрованих користувачів
     введіть код:


    НОВЕ НА «ТЕЛЕКРИТИЦІ»
    10:11 27.06.2016
    Елена Синицына для «Телекритики»