Інформаційна редакція ATR відновила роботу – готує сюжети для сайту
08.05.2015 18:14

Із травня відновила роботу інформаційна редакція кримськотатарського телеканалу ATR, який припинив мовлення 1 квітня через кількаразові відмови Роскомнагляду в перереєстрації каналу за російським законодавством. Нові сюжети щодня публікуються на сайті каналу. Про це «Телекритиці» повідомила заступник генерального директора ATR з інформаційної політики Ліля Буджурова.

 

Керівник новин розповіла, що протягом цих півтора місяців, упродовж яких канал не міг мовити, команда ATR готувала документальні проекти - зокрема про кримських татар - дітей війни, про перших репатріантів. А також журналісти готували спеціальні репортажі та сюжети, які час від часу публікувалися на сайті.

 

«Завершивши цю роботу, ми почекали, доки наші юристи вивчать ситуацію щодо роботи в інтернеті. Врешті ми вибрали формат інформування на нашому сайті. ATR публікуватиме сюжети у форматі real time news. У російському законодавстві є й щодо цього обмеження. Вони мають формальний характер - наш контент не повинен виглядати як проект телевізійного мовлення. Приміром, у відео не можуть звучати такі слова як: "у нашому ефірі", "в нашій програмі", не може бути запису зі студії. А інформування - дозволене, адже сучасні сайти давно стали мультимедійними. Тож цим інформуванням ми й будемо займатися», - пояснила пані Буджурова.

 

Вона додала, що телеканал планує готувати таку ж кількість відеоконтенту, яку вони створювали, коли ATR працював в ефірі: новинний випуск складався з 12 сюжетів.

 

«Ми намагаємося вийти на нашу норму, але це не завжди вдається. Тому що ми маємо проблеми з акредитацією - нас не всюди пускають. Вийти на вулицю і зняти для нас, слава Богу, поки не становить проблем, а от акредитуватися у кримський парламент чи раду міністрів не виходить. Так, у нас немає ліцензії на мовлення та реєстрації у Роскомнагляді, але інтернет-інформування їх і не передбачає. Тож ми будемо наполегливо переконувати всіх, що ми маємо право бути присутніми на всіх важливих заходах у Криму, в тому числі офіційних. Ми даємо сигнал нашому глядачу: ми тут, і ми живі-здорові», - розповіла керівник новин.

 

Пані Буджурова повідомила, що вся редакція працює із Сімферополя.

 

Після припинення мовлення з каналу ATR не пішов жодний співробітник. Лише один не може приступити до роботи - це оператор Ескендер Небієв, якого окупаційна влада Криму обшукала та затримала 20 квітня в рамках так званої «справи 26 лютого». 22 квітня суд арештував пана Небієва на два місяці.

 

Ліля Буджурова також заперечила твердження голови Роскомнагляду Олександра Жарова, що кримськотатарський телеканал ATR був відключений за ініціативою не російської влади, а самих власників каналу, оскільки холдинг чотири рази подавав «не комплектні» документи. За її словами, холдинг щоразу подавав повний пакет документів і наразі вкотре чекає на відповідь від Роскомнагляду.

 

«Ми всі рази подавали абсолютно повний пакет документів. І подали його уже вп'яте.  Те, що вони вимагають - це нонсенс. Наприклад, довідку, що наш співзасновник старше 17 років, хоча в документах вказаний його рік народження. Наступного разу вони, мабуть, попросять довідку, що він не хворів на віспу...Наскільки мені відомо, до кінця квітня Роскомнагляд вкотре мав ознайомитися з документами ATR. Наші люди в Москві повідомили, що наш пакет знову лишили без розгляду. Але письмового повідомлення про це ми поки не отримували», - повідомила заступник директора.

 

Нагадаємо, 1 квітня припинив роботу не лише телеканал ATR, а й інші ЗМІ кримськотатарського медіахолдингу ATR, до якого входить ще дитячий телеканал Lale («Ляле»), радіостанції Meydan («Мейдан») і «Лідер».

 

19 березня «глава» окупаційної влади Криму Сергій Аксьонов заявив, що «у напіввійськовий час» робота таких телеканалів як кримськотатарський канал ATR недопустима.

 

Водночас керівництво кримськотатарського телеканалу ATR повідомляло, що мовник готовий позбавитись свого інформаційно-політичного контенту, якщо це дасть змогу перереєструватись за російським законодавством.

 

1 квітня Президент України Петро Порошенко доручив Міністерству інформаційної політики створити умови для роботи кримськотатарського каналу ATR в Україні.

 

Тим часом керівництво холдингу ATR заявляє, що не полишає надій перереєструватися за російським законодавством і продовжити мовлення в Криму.

 

23 квітня так званий «прем'єр-міністр» Сергій Аксьонов підписав указ про створення «Общественной крымскотатарской телерадиокомпании» (ОКТРК), на яку планується виділити більше 177 млн. руб. (близько 79 млн грн) з федерального бюджету. 27 квітня стало відомо, що новий провладний кримськотатарський телеканал у Криму називатиметься «Міллет», радіо - «Ветан».

 

«Телекритика»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі наших відвідувачів:

    +Додати
    * тільки для зареєстрованих користувачів
     введіть код:


    НОВЕ НА «ТЕЛЕКРИТИЦІ»
    12:30 24.05.2016
    Ирина Навольнева для «Телекритики»