Комітет свободи слова напрацює стратегію з адаптації законодавства України до євростандартів
29.05.2015 18:08

Робоча група при Комітеті з питань свободи слова та інформаційної політики, до якої входять народні депутати, представники Держкомтелерадіо, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, медіаюристи, представники громадських організацій, до кінця червня розроблять стратегію по адаптації законодавства України до європейських стандартів. Таке рішення члени робочої групи ухвалили на першому засіданні 29 травня.

 

Нагадаємо, Комітет 1 квітня обговорив необхідність приведення всього вітчизняного медійного законодавства у відповідність до стандартів Ради Європи до червня 2016 року.

 

Голова Комітету Вікторія Сюмар перелічила законопроекти, які необхідно прийняти: саме реформування державних та комунальних друкованих ЗМІ, прозорість медіа власності, нову редакцію закону про телебачення і радіомовлення, перехід на цифру та ін.

 

 Вікторія Сюмар (справа) перелічила проекти, які треба прийняти

 

Медіаексперт Дмитро Котляр запропонував після затвердження стратегії створити тематичні робочі групи з розробки окремих законів. За його словами, до цих груп мають входити народні депутати, представники виконавчої влади та регулятора, медіагалузі і громадськості. Необхідно також визначитися, хто за які напрями відповідає.

 

 

 Дмитро Котляр (зліва) запропонував конкретні кроки з роботи над законами

 

Він також зазначив, що під час роботи над стратегією, не варто припиняти роботу над проектами про прозорість медіавласності, аудіовізуальні послуги та іншими, яка наразі триває в Комітеті. «Зараз стоїть питання, щоб ті напрацювання, які були щодо проекту про аудіовізуальні послуги, фіналізувати, врахувати зміни ситуації та нові обставини, і на вересень-жовтень вийти на кінцевий текст, і до кінця року провести через Верховну Раду», - сказав він.

 

Під час зустрічі експерт Ради Європи Ад ван Лун розповів присутнім про аудіовізуальну політику відповідно до Договору про асоціацію між Україною та ЄС. Назвавши європейські документи, серед яких Європейська Конвенція про транскордонне мовлення, директива ЄС про аудіовізуальні послуги та інші, експерт окремо зупинився на принципах, якими керуються в Європі в медіасфері:

1. Чітке розділення комерційного та редакційного контенту.

2. Новини та програми про поточні події не можуть фінансуватись, або перериватися рекламою; трансляція релігійних богослужінь не може перериватися рекламою; дитячі програми можуть перериватися рекламою, лише якщо їх запланований час показу > 30 хв.; переривання трансляції художніх фільмів та спортивних подій є обмеженим.

3. Рекламування тютюнових виробів, алкоголю, медикаментів та медичних послуг забороняється, або суворо забороняється (розділення рецептурних/без рецептурних препаратів, або медичних процедур).

4. Обмеження щодо форми та способу представлення реклами/телемагазину (реклама та телемагазин не повинні відображати, візуально або усно, осіб, що регулярно презентують новини або ведуть програми про поточні події).

5. Обмеження часу показу реклами/повідомлень телемагазину (12 хвилин на годину та вимоги щодо мінімального часу показу вітрин телемагазину.

6. Надання права коротких репортажів.

7. Надання права відображення основних подій.

8. Зобов'язання щодо надання «права на відповідь».

9. Підтримка Європейського контенту (зобов'язання за квотою).

10. Обмеження образливих виразів, заборона розпалювання ненависті та дискредитації, захист неповнолітніх (саморегулювання).

 

Нагадаємо, Україна у червні 2014 року Україна підписала Угоду про Асоціацію з ЄС, і протягом двох років має привести своє законодавство до європейських стандартів, тобто до червня 2016 року.

 

«Телекритика»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі наших відвідувачів:

    +Додати
    * тільки для зареєстрованих користувачів
     введіть код:


    Читайте також:
    НОВЕ НА «ТЕЛЕКРИТИЦІ»