У Нацраді запевняють, що не приймали рішень про заборону російських телеканалів
10.10.2014 17:30
Але провайдери все одно не мають права ретранслювати 15 російських каналів

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення не приймала жодного рішення про заборону російських телеканалів на території України. Про це на брифінгу 9 жовтня заявив заступник голови Нацради Григорій Шверк. «Якщо хтось мені назве рішення Нацради, яке щось забороняє, я буду дуже здивований», - сказав він.

 

Він пояснив, що Нацрада за даними свого моніторингу приймає рішення про наявність ознак того, що канал є неадаптованим до українського законодавства і суперечиь Європейській конвенції про транскордонне телебачення. «Ми приймаємо рішення звернутися до суду з приводу цих ознак, і остаточним є рішення суду щодо відповідності цього каналу Європейській конвенції та адаптованості цього каналу до українського законодавства», - сказав пан Шверк.

 

Як відомо, ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва тимчасово заборонена на території України ретрансляція шести каналів: «Первый канал. Всемирная сеть», «РТР-Планета», «НТВ-Мир», «Россия-24», TVCI і РБК-ТВ.

 

Однак Нацрада офіційно повідомляла про заборону ретрансляції 15 російських каналів - відповідно до рішень Національної ради й ухвал Окружного адміністративного суду міста Києва. Крім шести заборонених судом каналів до переліку увійшли: «Россия-1», НТВ, ТНТ, «Петербург-5», «Звезда», РЕН-ТВ, Life News, Russia Today та «История».

 

У пана Шверка щодо цього таке пояснення: «Є шість каналів, щодо яких склад Нацради звернувся до суду щодо відповідності їх українському законодавству і Європейській конвенції, та отримав рішення суду. А щодо решти, як я розумію, мова йде про трансляцію каналів, які не входили до списку адаптованих каналів, прийнятого попереднім складом Національної ради. Ми не приймали рішення своїм складом про заборону будь-кого на теренах України».

 

При цьому він зауважив, що нинішній склад Нацради не послуговується «списком адаптованих каналів», який так і не пройшов реєстрації в Міністерстві юстиції.

 

На запитання, чи зверталася Нацрада щодо дев'яти російських каналів до суду, пан Шверк повідомив, що зверталися до суду тільки щодо тих каналів, які колись були в списку адаптованих каналів, а отже - могли входити до пакетів провайдерів, наприклад, щодо каналу «История».

 

«Щодо Life News - не зверталися, бо цей канал не входив до списку адаптованих, і як склалася практика: провайдери не включали до своїх переліків програм канали, що не входили до списку адаптованих», - додав він.

 

На запитання журналістів, що буде з провайдерами, якщо вони зараз почнуть транслювати Life News, Григорій Шверк сказав: «Зараз жоден провайдер згідно з ліцензією не має права транслювати Life News чи інший канал (який у минулому не входив до списку адаптованих каналів. - ТК). Якщо хтось хоче транслювати - він має звернутися до Нацради щодо переоформлення ліцензії, і ми розглянемо це питання. Наразі якщо провайдер транслює Life News, він порушує умови ліцензії. Тому правоохоронні органи, які перевіряють провайдерів на предмет трансляції російських каналів, контролюють виконання ними умов ліцензій, а також виконання рішень суду».

 

Член Нацради Олег Черниш додав, що «патріотично налаштовані провайдери» самі відстежують рішення Нацради про визнання каналів неадаптованими до умов українського законодавства і невідповідними до умов Європейської конвенції, самі переглядають ці канали, визначають, наскільки їхня трансляція потрібна, і вимикають їх.

 

На засіданні 9 жовтня Нацрада мала намір визнати таким, що не відповідає вимогам Європейської конвенції та чинному законодавству України, зміст російського телеканал «365 дней», однак перенесла розгляд цього питання для допрацювання.

 

Наступного тижня Нацрада має намір розглянути «365 дней» та білоруський канал «Беларусь ТВ», повідомив Григорій Шверк.

 

«Телекритика»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі наших відвідувачів:

    +Додати
    * тільки для зареєстрованих користувачів
     введіть код:


    Читайте також:
    Посилання за темою:
    НОВЕ НА «ТЕЛЕКРИТИЦІ»
    15:00 22.07.2016
    Елена Синицына для «Телекритики»