Нацрада заявляє про порушення українського законодавства російськими телеканалами ТВЦ, Russia Today, LifeNews і РЕН ТВ
17.06.2014 16:18

Національна рада з питань телебачення та радіомовлення зафіксувала порушення в ефірі російського інформаційного каналу «ТВ Центр - International» (ТВЦ), що мовить також на території України, і звернулась до прокуратури, щоб підтвердити факт порушення каналом законодавства України. Про це на брифінгу 17 червня повідомив голова Нацради Володимир Манжосов.

 

Пан Манжосов нагадав, що в Україні продовжує діяти заборона на мовлення чотирьох російських каналів «Первый канал. Всемирная сеть», «РТР-Планета», «Россия-24», «НТВ-Мир».

 

«Рішення про заборону провайдерам показу цих каналів виконується, окрім тих, провайдерів, що працюють у Луганській та Донецькій областях», - зауважив голова відомства.

 

Також Володимир Манжосов повідомив, що до Нацради надходить багато звернень та скарг від глядачів, громадських організацій з приводу програмного наповнення інших російських каналів.

 

«Ми зробили моніторинг, який зафіксував наявність ознак порушень в ефірі російського інформаційного каналу «ТВ Центр - International». Ми вже звернулись до дистриб'ютора цього каналу в Україні з проханням надати коментар щодо інформації цього каналу,яка подається в ефірі. Звернулись у прокуратуру. Можливо, після отримання всієї необхідної інформації, якщо порушення законодавства України підтвердиться, ми звернемося до суду щодо невідповідності програми  «ТВ Центр - International» законам України та Європейській конвенції про транскордонне телебачення», - сказав пан Манжосов.

 

Крім того голова Нацради зауважив, що деякі місцеві та регіональні телекомпанії закуповують окремі програми РЕН ТВ. «Серед цих програм є і новинні програми. Тому ми будемо аналізувати наявність програм каналу РЕН ТВ в ефірі українських мовників», - запевнив він. 

 

Також Володимир Манжосов додав, що скарги надходять і на інші російські канали, зокрема на LifeNews, Russia Today,  РЕН ТВ.

 

«З цих трьох каналів лише канал Russia Today є адаптованим до українського законодавства і включений у відповідний список каналів та програм, діяльність яких відповідає законам України. Програми цього каналу ведуться англійською мовою, ми робимо все можливе, щоб зробити відповідний моніторинг та аналіз цих програм і за результатом цього моніторингу ми також будемо подавати до суду і до цього каналу», - пояснює Володимир Манжосов.  

 

Щодо каналів LifeNews, РЕН ТВ, то, за словами голови Нацради, вони мовлять в Україні незаконно. «Ми дали завдання нашим представникам надати повну інформацію про провайдерів, які транслюють ці канали. За нашою інформацією РЕН ТВ транслюють 26 провайдерів, LifeNews - 39».

 

За словами заступника голови Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Лариси Мудрак, канал «ТВ Центр - International» ретранслюється майже у всіх областях крім Волинської, Запорізької , Черкаської та Чернігівської, LifeNews  - в Донецькій, Луганській, Житомирській та Харківській областях,  Russia Today  - у кабельних мережах провайдерів Донецької і Житомирської  областей, а РЕН ТВ ретранслюють провайдери в Донецькій, Житомирській, Закарпатській, Запорізькій, Луганській, Миколаївській та Одеських областях.

 

Нагадаємо, 12 червня російські телеканали оскаржили в Київському апеляційному адміністративному суді рішення Окружного адміністративного суду Києва призупинити судові слухання у справі про заборону мовлення на території України чотирьох російських телеканалів у зв'язку з призначенням судової експертизи.

 

Нагадаємо, 18 березня Національна рада відповідно до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 1 березня «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності України» звернулася в Окружний адміністративний суд міста Києва з позовом до ТОВ «Торсат» (дистрибутор російських каналів, входить медіагрупи «Інтер») про визнання такими, що не відповідають законам України та Європейської конвенції про транскордонне телебачення, іноземних каналів - «Первый канал. Всемирная сеть», «РТР-Планета», «Россия-24», «НТВ-Мир». Також регуляторний орган висловив прохання до суду ухвалити рішення про тимчасову заборону ретрансляції зазначених програм у багатоканальних мережах на території України.

 

23 березня регуляторний орган подав доповнення до позову за підписом чотирьох членів Національної ради (Володимир Манжосова, Лариси Мудрак, Миколи Фартушного і Любові Бакаленко), у якому містилася розширене обґрунтування позову, а також нові позовні вимоги про припинення ретрансляції чотирьох російських каналів.

 

25 березня Окружний адміністративний суду міста Києва виніс ухвалу щодо тимчасового - на час розгляду справи - припинення трансляції зазначених російських каналів. З цього дня провайдери програмної послуги були зобов'язані вимкнути відповідні програми.

 

27 березня відбулося перше засідання суду. На ньому розглядалося процесуальне питання стосовно залучення до участі у справі як третіх осіб представників чотирьох російських каналів. Як третю особу за власною заявою було залучено товариство «Об'єднання російських телеканалів». Також суд постановив надіслати запит до Генеральної прокуратури України та Служби безпеки України для з'ясування факту отримання ними звернення від Ради національної безпеки і оборони України щодо забезпечення національної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності України.

 

На наступному засіданні, що відбулося 15 квітня, Національна рада подала на розгляд суду понад 40 сторінок цитат - витягів із програм, в яких, за узагальненнями фахівців регулятора, містилися заклики до національної ворожнечі, порушення територіальної цілісності України, перекручення наявної інформації, маніпуляції свідомістю громадян. Подана доказова база мла пройти відповідну експертизу.

 

29 квітня на третьому засіданні Окружного адміністративного суду м. Києва тривав розгляд клопотань сторін. Національна рада подала ще одне клопотання, в якому регулятор просив призначити комплексну психологічно-лінгвістичну експертизу висловлювань, які в березні цього року звучали в ефірі російських телеканалів. З позиції конституційного органу це мало ще раз підтвердити, що в ефірі перелічених іноземних мовників поширювалася інформація, спрямована на порушення суверенітету незалежної держави і шкодила національній безпеці України.

 

6 травня Окружний адміністративний суд м. Києва призначив комісійну та комплексну судову психологічну та авторознавчу (лінгвістичну) експертизу поданих Національною радою матеріалів. Суд зупинив провадження у справі до закінчення проведення експертизи.

 

14 і 15 травня Київський апеляційний адміністративний суд залишив у силі ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва, що були оскаржені російськими каналами, щодо тимчасової заборони ретрансляції на території України чотирьох російських каналів «Первый канал. Всемирная сеть», «РТР-Планета», «Россия-24», «НТВ-Мир».

 

«Телекритика»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі наших відвідувачів:
Аноним // 17.06.2014 16:51
Для меня до сих пор остается загадка, как при отключении Первого, Россий и НТВ, упустили ТВ Центр?
    +Додати
    * тільки для зареєстрованих користувачів
     введіть код:


    Всі коментарі
    Читайте також:
    Посилання за темою:
    НОВЕ НА «ТЕЛЕКРИТИЦІ»
    10:00 31.05.2016
    Ирина Навольнева для «Телекритики»