В Одесі вимкнули кабельний канал «Круг»
23.10.2011 11:51
«Круг» вбачає в цьому політичний підтекст, оскільки вважає себе єдиним опозиційним міському голові каналом

18 жовтня в кабельних мережах одеських операторів «Чорне море» і «Бриз», які надають послуги мешканцям Суворовського і Київського районів Одеси, зник сигнал кабельної ТРК «Круг». Офіційна причина - відсутність сигналу в ефірі оператора радіорелейної лінії зв'язку, що постачав сигнал, - ТРК «Цифрове телебачення "Одеса"» («ЦТБ Одеса»). Про це йдеться на сайті ТРК «Круг».

 

За інформацією ТРК «Круг», інженери «ЦТБ Одеса» повідомили редакцію телеканалу, що в них згорів модулятор на розподільчому каналі ТРК «Круг», який вони намагаються ремонтувати, при цьому всі сигнали інших телеканалів надходять безперешкодно. Водночас глядачі повідомили ТРК «Круг», що в компаніях «Чорне море» і «Бриз» причиною вимкнення ТРК «Круг» назвали невиконання телеканалом взятих на себе зобов'язань перед кабельними операторами. Це, як запевняють у ТРК «Круг», не відповідає дійсності.

 

У телекомпанії нагадують, що 1 січня 2010 року ТРК «Круг» і «ЦТБ Одеса» підписали договір про те, що «ЦТБ Одеса» ретранслюватиме сигнал ТРК «Круг» радіорелейними лініями зв'язку до кабельних операторів, які, у свою чергу, подають сигнал до квартир одеситів. 25 грудня 2010 року цей договір був пролонгований на рік без зауважень.

 

Однак 15 вересня 2011 року компанія «ЦТБ Одеса» повідомила ТРК «Круг» про те, що пунктом 1.4 двостороннього договору ТРК «Круг» зобов'язувалася передати оператору обладнання для інтеграції сигналу телеканалу. Оскільки воно не було надане, «ЦТБ Одеса» задіяло аналогічне власне обладнання. Однак оператор більше не може його використовувати і виводить з експлуатації, знімаючи із себе відповідальність за параметри сигналу каналу.

 

 

У ТРК «Круг» зазначають, що згаданий пункт договору вказує, що телеканалу повинен передати на експлуатацію власне обладнання «у випадку необхідності». Однак про таку необхідність компанія «ЦТБ Одеса» протягом півтора року нічого не повідомляла і обладнання не вимагала.

 

 

 

 

Канал розцінює ці дії як саботаж з метою «догодити одеському міському голові Олексію Костусєву і вимкнути єдиний у місті опозиційний канал». ТРК «Круг» заявляє, що керівником і власником «ЦТБ Одеса» є Дмитро Зубов, чоловік Світлани Фабрикант - депутата одеської міськради, керівника фракції «Сильної України», яка раніше обіймала посаду заступника міського голови.

 

Із приводу вимкнення сигналу колектив ТРК «Круг» звернувся до голови Одеської облдержадміністрації Едуарда Матвійчука, президента України Віктора Януковича, генерального прокурора Віктора Пшонки, голови Антимонопольного комітету Василя Цушка, а також до низки посольств, міжнародних правозахисних організацій, профспілок і об'єднань журналістів з проханням втрутитися в ситуацію.

 

«Коллектив ТРК "Круг" с глубоким возмущением воспринял очередную попытку властей города отключить неугодный им телеканал от эфира. Ранее мэрия Костусева предпринимала попытки выселить коллектив ТРК "Круг" из занимаемого им помещения. Вслед за этим Одесский городской голова А.Костусев попытался разорить телекомпанию двумя исками по 100 тысяч гривен каждый, поданными им в Приморский суд г. Одессы якобы в защиту поруганной журналистами его деловой репутации, разбирательство по которым продолжается. Однако, не достигнув желаемого, предприняли попытку попросту прервать вещание ТРК "Круг"», - йдеться у зверненні ТРК до влади і громадськості.

 

ТРК «Круг» нагадує, що в Україні вже був подібний прецедент у Харкові, коли опозиційну телекомпанію «шляхом технічних маніпуляцій за наказом влади відімкнули від ефіру».

 

Тим часом ще один кабельний оператор вимикає сигнал ТРК «Круг». 21 жовтня компанія «Сана-плюс», що надає кабельні послуги мешканцям центральної частини Одеси, листом повідомила ТРК «Круг» про те, що в отриманій нещодавно з Національної ради з питань телебачення і радіомовлення переоформленій ліцензії у програмній концепції відсутня ТРК «Круг». «Прошу звернутися до Національної ради і внести зміни до ліцензії з метою включення вашого каналу до переліку каналів, дозволених до трансляції», - йдеться в листі директора «Сана-плюс» Олексія Пушкаря.

 

 

 

Від «Телекритики» зазначимо, що перелік каналів, дозволених до ретрансляції в Україні, який формує Нацрада, стосується не українських, а іноземних каналів. Ліцензія «Сани-плюс» була переоформлена в червні 2011 року і в програмній концепції справді відсутній «Круг».

 

ТРК «Круг» схильна вважати, що, подаючи заявку на отримання ліцензії, «Сана-плюс» свідомо не внесла «Круг» до програмної концепції, що тепер дає право провайдеру вимкнути канал. На телеканалі в цій ситуації також вбачають політичний підтекст, оскільки, за інформацією ТРК «Круг», Олексій Пушкар є батьком депутата Одеської міськради від наближеної до мера міста партії «Родина» Віталія Пушкаря.

 

21 жовтня в Одеській обласній державній адміністрації з ініціативи її голови Едуарда Матвійчука відбулася зустріч між в. о. генерального директора ТРК «Круг» Олесем Янчуком, керівником прес-служби ОДА Олександром Мірошниченком та представником «ЦТБ Одеса» з метою розібратися в ситуації. Як повідомляє ТРК «Круг», на зустріч був запрошений і генеральний директор «ЦТБ Одеса» Дмитро Зубов, однак замість нього прийшов представник компанії Сергій Соболєв.

 

За інформацією ТРК «Круг», пан Соболєв аргументував вимкнення телеканалу технічними негараздами.

 

На понеділок, 24 жовтня, в ОДА призначена нова зустріч, на яку знову запрошені керівництво ТРК «Круг» і гендиректор «ЦТБ Одеса» Дмитро Зубов.

 

«Телекритика»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі наших відвідувачів:

    +Додати
    * тільки для зареєстрованих користувачів
     введіть код:


    НОВЕ НА «ТЕЛЕКРИТИЦІ»
    13:30 01.07.2016
    Елена Синицына для «Телекритики»