СТБ приєднався до оскарження справи про частоти, а ТВі змінив свою апеляційну скаргу
26.08.2010 21:22

26 серпня Київський апеляційний адміністративний суд розпочав слухання по суті за апеляційними скаргами 5-го каналу і ТВі у справі за позовом НТН і Enter Film (каналів групи «Інтер») щодо скасування результатів січневого конкурсу Нацради на вільні частоти. Після відхилення 10-ти клопотань сторін колегія суддів під головуванням Анатолія Денісова заслухала зміни до апеляційної скарги каналу ТВі та оголосила перерву до 9-ї ранку 27 серпня. Як стало відомо ТК на засіданні суду, до апеляційних скарг приєднався і канал СТБ.

 

Відхилені клопотання

Спершу суд заслухав клопотання сторін, більшість з яких були відхилені. Так, журналістські колективи 5-го каналу і ТВі просили про приєднання до апеляційних скарг. За словами шеф-редактора 5-го каналу Володимира Мжельського, на спільних зборах колективів вирішили, що журналісти візьмуть активну участь у процесі і вповноважать на це представників своїх редакційних рад, зокрема Володимира Мжельського, Ярослава Шамборовського, Романа Чайку, Миколу Типусяка. Утім, суд відхилив це клопотання, оскільки редакційні ради не наділені повноваженнями ставати стороною в процесі і приєднуватися до апеляційних скарг.

 

Також були відхилені три клопотання ТРК «Експрес-інформ» і ТРК «НБМ» (дві юридичні особи 5-го каналу) про зупинення провадження у справі, поки суд першої інстанції не винесе додаткове рішення про розподіл судових витрат у сумі 12 грн 40 коп. на користь каналу НТН і про зупинення провадження до розгляду в першій інстанції справи за позовом телеканалу Enter Music проти Нацради (аналогічного до позову НТН і Enter Film) і справи за позовом компанії НБМ (5 канал) проти Нацради і Антимонопольного комітету України з приводу недотримання антимонопольного законодавства під час конкурсу.

 

Не захотів суд залучати до справи доказ у вигляді аудіостенограми засідання Нацради від 27 січня, наданий компанією НБМ (5 канал) - суд мав сумніви щодо автентичності запису. Однак на клопотання НБМ про витребування цього доказу у Нацради, а також про виклик свідків - екс-членів Нацради Андрія Мирошніченка, Юрія Плаксюка, Віктора Понеділка, Тетяни Мокріді, Тетяни Лебедєвої і Віталія Шевченка - суд поки що теж відповів відмовою, пояснивши, що ще не почав вивчати докази.

 

Так само відмови дістав ТВі за свої клопотання про виклик свідка Юрія Плаксюка і про долучення до справи третіми особами ТРК «Музика-ТВ» (Enter Music) і «Музичне телебачення» («MTV-Україна»). Нагадаємо, що частину цих клопотань ТВі і 5 канал подавали ще в першій інстанції, але суд відхилив їх.

 

Єдиним задоволеним клопотанням апелянтів стало долучення до матеріалів справи висновків експертизи щодо тлумачення норм законодавства про Нацраду фахівцями Інституту держави і права імені Корецького НАН.

 

На думку юристів групи «Інтер», ці клопотання були спрямовані на затягування справи. «Слухати справу по суті бажають всі, крім апелянтів», - прокоментував клопотання представник НТН і Enter Film Валерій Сімчук.

 

Окрім цього, суд відхилив клопотання Нацради про долучення до матеріалів справи рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 11 серпня, яке скасовує попереднє рішення цього ж суду, котре раніше підтвердило легітимність результатів січневого конкурсу Нацради. По-перше, Нацрада надала копію документу без печатки, а по-друге, це рішення ще не набрало законної сили.

 

Останнім суд відхилив клопотання ТРК «Немо» про долучення апеляційної скарги, тому що час, відведений законом на оскарження, уже сплив.

 

Змінена апеляційна скарга ТВі

Перейшовши до вивчення обставин справи, суд заслухав представників каналу ТВі, які оголосили про зміни до апеляційної скарги. Нагадаємо, раніше апелянт просив суд скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києві від 8 червня та направити справу на повторний розгляд. Нині ж компанія просить апеляційний суд скасувати рішення суду першої інстанції та відмовити в задоволенні позовних вимог телеканалів НТН і Enter Film (про це ж ідеться і в скаргах 5-го каналу, поданих його двома юридичними особами - НБМ і «Експрес-інформ»). Водночас ТВі просить задовольнити його вимоги. Нагадаємо, що цей канал виступав у справі третьою особою із самостійними вимогами на предмет позову і просив суд скасувати результати конкурсу щодо групи «Інтер», котра виграла 20 частот, але підтвердити результати щодо інших переможців конкурсу.

 

Крім прохальної частини, в апеляційній скарзі ТВі додалася нова аргументація, зокрема, посилання на рішення Європейського суду з прав людини. Так, у рішенні від 7 липня 1989 року у справі «Тре Тракторер проти Швеції» суд визнав, що ліцензія є майном. А в іншій справі «Стретч проти Об'єднаного Королівства» від 24 червня 2003 року дійшов до висновку, що власник не може бути позбавлений майна, якщо він не вчинив порушень, але їх вчинив орган влади.

 

У поясненнях суду генеральний директор ТВі Микола Княжицький наголосив на тому, що Окружний адміністративний суд міста Києва анулював ліцензію каналу ТВі № 1021-м від 28 жовтня 2009 року, у додатках до якої були вказані не лише оскаржувані групою «Інтер» частоти, а й п'ять частот, виграних ТВі на попередньому жовтневому конкурсі (в тексті судової постанови йдеться про визнання такими, що втратили чинність, додатків № 1, 5, 6, 6/а, 7, 8 до ефірної ліцензії ТВі). «У нас є кілька ліцензій - на кабельне, супутникове мовлення, а суд анулював нашу ефірну ліцензію. Ми змушені будемо закритися і звільнити журналістів, тому що не зможемо себе окупати, залишаючись тільки платним каналом», - підкреслив він.

 

Як стало відомо ТК, до апеляційних скарг ТВі і 5-го каналу приєднався телеканал СТБ. У своїй скарзі він просить суд скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 8 червня і прийняти нову постанову - про відмову в скасуванні рішень Нацради, що стосувалися каналу СТБ. Як відомо, СТБ виграв на оскаржуваному групою «Інтер» січневому конкурсі дві частоти.

 

Зважаючи на прохання представниці ТРК «НБМ» Тетяни Малашенкової дати час на ознайомлення зі зміненою апеляційною скаргою ТВі, суд оголосив перерву до 9:00 27 серпня.

 

Нагадаємо, 8 червня Окружний адміністративний суд міста Києва задовольнив позов телеканалів групи «Інтер» проти Нацради і скасував результати січневого конкурсу. 5 канал і ТВі, які виступали третіми особами із самостійними вимогами на предмет позову, оскаржили це рішення. Зокрема представник ТВі, пояснив ТК апеляцію тим, що «суд був настільки зацікавлений задовольнити позов компаній Хорошковського, що навіть присвоїв собі функції позивача й сам придумав новий предмет судової справи». 16 серпня суд вирішив перенести слухання на 26 серпня, оскільки не всі учасники процесу були належним чином поінформовані.

 

Загалом у процесі задіяно 19 учасників: позивачі телестудія «Служба інформації» (НТН) і ТРК «Кіно ТВ» (Enter Film); відповідач Національна рада з питань телебачення і радіомовлення; треті особи із самостійними вимогами на предмет позову ТРК «Телерадіосвіт» (ТВі) і ТРК «НБМ» (5 канал); треті особи ТРК «Експрес-інформ» (5 канал), Новий канал, ММЦ СТБ, «Гравіс» («Сіті»), ТРО «Мульті медіа сервіс» (К1), ТРК «Інтервідео-Київ» (К2), «Київтелемонтаж» («Мегаспорт»), ТОНІС, ТО «Коростеньтелебачення», ТРК «Немо», ТРК «Подолянин TV», ТРК «Ритм», ТРК «Радіо Мережа», Український державний центр радіочастот.

 

Зазначимо, що від групи «Інтер» загалом було три позови проти Нацради щодо оскарження результатів січневого конкурсу. Два із них - від НТН і Enter Film - розглядалися в Окружному адміністративному суді міста Києва, були задоволені, а зараз уже оскаржуються в апеляції. Третій позов - від каналу Enter Music - розглядався в Київському окружному адміністративному суді (обласному), але апеляційна інстанція перенаправила цю справу за територіальною підсудністю до міського адмінсуду, де вона зараз розглядається.

 

Довідка:

Конкурс ефірних телечастот був оголошений 9 жовтня 2009 року (рішення про конкурс було прийняте 30 вересня 2009 року). Загалом на нього було виставлено 92 частоти (згодом 3 були зняті з конкурсу) з передавачами малої потужності (10 Вт) й обсягом мовлення 24 години на добу. Участь у ньому взяли 42 телекомпанії: 25 регіональних і 17 київських, які разом подали 525 заявок. 27 січня Нацрада підбила підсумки. Переможцями конкурсу стали 17 компаній: найбільше частот отримали телеканали ТВі (33) і 5 канал (26: НБМ - 17, «Експрес-інформ» - 9), група «Інтер» виграла 20 частотних присвоєнь (НТН - 9, «Мегаспорт» - 4, К1 - 3, К2 - 2, Enter Film - 2), по 2 частоти отримали Новий канал, СТБ, «Сіті» і ТОНІС, по одній - ТО «Коростеньтелебачення», ТРК «Немо», ТРК «Подолянин TV», ТРК «Ритм», ТРК «Радіо Мережа».

 

«Телекритика»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі наших відвідувачів:
спасибо // 26.08.2010 23:00
Наконец-то можно понять, что же там на суде происходило. А то смотришь-смотришь эфир - ну нифига не понятно. Спасибо.
мартын // 26.08.2010 22:12
интер скоро будет судится со всеми и выигрывать показательно все суды. Сегодня присоединился СТБ, а завтра может 1+1. Вообще, лучше все каналы обьеденить в группу ИНТЕР-ХОР!
    +Додати
    * тільки для зареєстрованих користувачів
     введіть код:


    Всі коментарі
    Читайте також:
    НОВЕ НА «ТЕЛЕКРИТИЦІ»
    10:11 27.06.2016
    Елена Синицына для «Телекритики»
    14:08 24.06.2016
    Алексей Бондаренко для «Телекритики»