На НТВ вийшов сюжет української журналістки зі звинуваченнями батальйону «Донбас» у злочинах. Коментар Олени Солодовнікової
22.11.2014 14:33

15 листопада в ефірі програми «Центральное телевидение» телеканалу НТВ вийшов сюжет української журналістки Олени Солодовнікової. Донедавна вона працювала на каналі «112 Україна». Близько місяця тому, як уточнив «Телекритиці»  генеральний продюсер каналу Сергій Логунов, співпрацю з пані Солодовніковою було припинено за згодою сторін.

 

У матеріалі деякі колишні бійці батальйону звинувачують командира «Донбасу» Семена Семенченка  в буцімто покриванні мародерства, зґвалтування і розстрілів на Донеччині  неповнолітніх.

 

При цьому ані пану Семенченку, ані звинуваченим бійцям слово не надано,як не наведено доказів - за винятком окремих нібито відеосвідчень. А головний герой матеріалу - екс-донбасівець на прізвисько Доберман, який  нині перебуває у Києві - стверджує, що через оприлюднені факти щодо злочинів українських бійців на нього оголосили полювання. У підводці до сюжету співробітники «Центрального телевидения» зазначили: «Командир батальону «Донбас» і новоспечений депутат Верховної ради Семен Семенченко всі звинувачення на свою адресу та на адресу своїх підлеглих категорчисно спростував. За його словами, злочинці-провокатори зумисне прикриваються чесним імененем добровольців».

 

Також у підводці до матеріалу озвучено припущення, що на вулицях Києва скоро розпочнеться махновщина, оскільки туди все більше прибуває озброєних бійців батальйонів.

 

Відео сюжету:

 

 

 

«Телекритика» звернулася по коментарі до Олени Солодовнікової. Публікуємо її письмові відповіді в повному обсязі:

 

- Якою була історія підготовки сюжету? Хто саме запропонував вам цю тему?

- Зі мною зв'язався один із продюсерів програми «Центральне телебачення» Степан Чіріч і запропонував співпрацю. Місяць тому він же звернувся до керівника «Дорожнього контролю» Ростислава Шапошнікова й той підготував для них сюжет по Іловайську. Результат всіх влаштував.

 

Степан цікавиться темою України, оскільки в квітні став жертвою свавілля наших правоохоронців - приїхав знімати репортаж про протестантську церкву до Дніпропетровської області, і його безпідставно звинуватили у шпигунстві, обізвали диверсантом (під шумок про винагороду за «сепаратиста»), побили, місяць протримали під домашнім арештом. Цю тему активно висвітлювали українські канали, і ніхто не цікавився думкою Степана, грунтувалися лише на інформації силовиків. Це до питання про дотримання нашими каналами стандартів.

 

На момент розмови зі Степаном у мене був запис інтерв'ю з бійцем «Донбасу» Доберманом. Він звернувся з проханням розповісти про свавілля в батальйоні, і про його командира. Надав відеоматеріали, але попередив, що їх вже відмовилися ставити в ефір українські канали, до яких він звертався - з цензурних міркувань. У підсумку, я запропонувала висвітлити цю непросту тему «Центральному телевидению», і вони нею зацікавилися.

 

- Як Ви прокоментуєте той факт, що в зазначену сюжеті грубо порушені журналістські стандарти? Почнімо з того, що тему подано однобоко.

- Ми два тижні намагалися  отримати коментар Семена Семенченка, але часу для інтерв'ю він не знайшов. У підводці ведучого (її початок обрізано в ролику, який гуляє в інтернеті), є слова, що Семенченко в фейсбуці ці звинувачення заперечує. Безумовно, мені цікаво почути (і донести до ефіру) відповіді Семенченка на безліч запитань про те, чому він не звільняє своїх полонених бійців, чому у нього зникають безслідно люди з керівного складу батальйону та про те, чому його бійці служили без контрактів і про багато іншого. Припускаю, що крім уїдливих жартів, відповідей не буде -  Семен вже неодноразово коментував сюжети НТВ про себе постфактум.

 

А питання серйозні. Позивний Доберман звертався з приводу свавілля, який творився в «Донбасі», до військової прокуратури. Але там його не стали слухати. Може, після мого сюжету зацікавляться інформацією? Хоча би формально, як це у них прийнято.

 

Що стосується того, що мова в сюжеті лише про «Донбас», - хронометраж не дозволяє розповідати про інших підрозділах. Хочу підкреслити, що речі, про які йдеться в сюжеті, - мародерство, зґвалтування, - напевно існують і серед ополченців ДНР і ЛНР. Це війна, на ній по-іншому не буває. Якщо будуть люди, готові говорити про це - підготуємо окремий матеріал. Охопити всі аспекти проблеми в одному репортажі неможливо.

 

І про термінологію. Особисто я не вживаю слово «карателі». Воно побутує на НТВ, ним може оперувати ведучий. Але й на українських каналах теж звучать безсторонні терміни - «терористоператором телеканалу Тарасом Чканом і журналістом «Дорожнього контролю», «сепаратистоператором телеканалу Тарасом Чканом і журналістом «Дорожнього контролю». Це неправильно з обох сторін. Обставини часу.

 

-Ваша співпраця з НТВ відбувається на постійній основі?

- Мені би хотілося продовжити співпрацю з програмою «Центральне телебачення». Її керівник Вадим Такменьов - журналіст з величезним досвідом, у якого є чому повчитися.

 

Я планую доносити інформацію про ситуацію в Україні для росіян максимально правдиво. Їхні журналісти боятися приїздити до нас, причому небезпідставно (згадаймо ситуацію зі Степаном). Яким же чином на російському ТБ з'являться реальні сюжети про Україну, якщо не завдяки українським репортерам? Запропонували говорити - кажу. Нас зіштовхують лобами, нав'язують медійну агресію. Але я вважаю, що потрібно співпрацювати з російськими колегами, серед яких чимало профі, у чому я переконалася, звільняючи чоловіка з полону.

 

Про факт співпраці Олени Солодовнікової з НТВ та характер поданого матеріалу ряд українських журналістів опублікували обурені відгуки у Facebook. Тим часом, сама вона стверджує, що чимало інших представників ЗМІ її підтримують.

 

Нагадаємо, чоловіка Олени Солодовнікової, журналіста «Еспресо TV» Єгора Воробйова нещодавно було звільнено з полону терористів. Його було  захоплено 25 серпня в оточення біля міста Іловайська (Донецька область) разом з оператором телеканалу Тарасом Чканом і журналістом «Дорожнього контролю» Ростиславом Шапошніковим.

 

7 жовтня після 38 днів полону Єгора Воробйова звільнили з полону, обмінявши його в числі кількох інших полонених українців на двох представників терористичної організації «ДНР». Олена Солодовнікова заявила «Телекритиці», що звільненням її чоловіка займався канал «112 Україна» і російський журналіст і ведучий «Первого канала» Максим Шевченко.

 

За словами джерела «Телекритики», переговори проводив та добився обміну військовополоненими волонтер Юрій Тандіт, керівник переговорної групи Антитерористичного центру. Одним із перших повідомлень про звільнення Єгора Воробйова був запис на cторінці у Twitter Президента України Петра Порошенка.

 

«Телекритика»

 

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі наших відвідувачів:
Киев // 24.11.2014 14:32
Неужели журналисты начинают говорить правду? Елена, горжусь Вами!
гражданка украины на чемоданах // 24.11.2014 00:09
Елена, спасибо за ваш сюжет, за вашу смелость и за правду. Вы - настоящий журналист.
Умка // 22.11.2014 23:09
киянину! а ви не припускаєте, що людина просто сказала правду, яку на нашому начеб-то "демократичному" ТБ казати не можна? А ви її відразу хочете кинути до в'яхниці....Такий метод - метод якої країни? Європейського цивілізованого суспільства? Тим більш, що Олена на своєму особистому досвіді, досвіді свого чоловіка, який побував і в АТО і в полоні, краще за вас, львівського без місяця пів року "киянина" знає ситуацію, так би мовити, з середини... Днями з "демократичного" олігархічного УНІАН було запропоновано звільнити ще одну журналістку. До її роботи, начеб-то дуже багато було нарікань. Жодного, правда, не наведено, а ситуація та виникла після того, як журналістка, в тому числі в новинах ТСН оприлюднила з фактами й відео те,про що вже давно говорить весь інтернет: Ощадбанк України на Донбасі здійснює грошові операції й обслуговує терористів та російських бойвиків, які з мішками награбованих грошей, не стидаючись привселюдно серед дня здійснюють через цей банк грошові операції, зокрема з награбованими грошима, які вкрадено у українських пенсіонерів на донбасі...Але про це, як я розумію, теж казати не можна. Давайте і цю журналістку в тюрьму! Взагалі , правду казати не можна, бо "ти ж - українець, то чого таке питаєш і кажеш" (Ющенко, цитата). Закраще робити ,як нібі-то "український" "Правий сектор", по європейськи взяти й спалити кінотеатр, вломитися й вчинити погром на законному будівництві, захоплювати заклади, установи та комерційні фірми або захопити в центрі києва грузинське кафе, які не сплачували данину "за кришу", лізти до ліжка дорослих геїв з вказівками: як і що робити двом дорослим людям, а що не робити, або через сайт Еспресо ТБ, не наколупавши іншої "паганої" інформації на конкурентів політічних парламентських перегонів, розповсюджувати інтимне відео за участі кандидатів від інших партій...Все це - так "демократично" ,так цивілізовано й так по-українськи...Тільки чомусь вже дуже нагадує за ознаками північного сусіда в 90-ті роки, а від де чого занадто тхне ФСБ...Так що, сьогодні, можливо, ви закриєте за вигаданими ознаками рота журналістці, а завтра - закриють вже вам, точніше "демократмчно" вже закрили. Тут зараз майже не єдиний сайт, де ви ще маєте, у "демократичній" Україні вільно висловлюватись, доречи, без реєстраії... Зовсім інша ситуація на інших ресурсах, зокрема на найдемкратичніших й правильних, типу "Еспресо ТБ", "Цензор"... І це - не через навалу "російських тролів", які сайти ці без модерації спокійно публікують, дозволяючи навіть відверті образи й матерну лайку. А через те, що у "демократичній" Україні не можна говорити правду та висловлювати вільно свою думку, тим більш наводити факти, які кричуще говорять, що ВАС ВСІХ ПРОСТО ПОДЛО ОШУКАЛИ!
киянин // 22.11.2014 21:42
Якщо Олена працює на ворога, то її місце в тюрмі, а не на телебаченні. Стільки в нас іще лайна парашного скрізь. І на ТБ - теж авгієві стайні.
for // 22.11.2014 18:08
a zachem Logunov vret? Lena rabotaet u nas na kanale
    +Додати
    * тільки для зареєстрованих користувачів
     введіть код:


    Всі коментарі
    Посилання за темою:
    НОВЕ НА «ТЕЛЕКРИТИЦІ»
    15:00 22.07.2016
    Елена Синицына для «Телекритики»